OnePlus 9 Pro review: een betere camera op een beter vlaggenschip

0

Terwijl ik door oude dingen zocht voordat ik deze week naar een nieuw huis verhuisde, kwam ik toevallig de originele OnePlus One-doos tegen. Het is zeven jaar geleden dat de telefoon werd gelanceerd en in die jaren is OnePlus veel veranderd.

Wat ooit een merk voor één telefoon per keer was, is nu meer zoals Apple geworden met meerdere telefoons door het jaar heen. Dat is niet per se een slechte zaak en laat zien hoe het merk zelfverzekerd genoeg is geworden om andere productsegmenten en categorieën te betreden. En dit betekent dat de “vlaggenschipmoordenaar” nu meerdere vlaggenschepen in zijn assortiment heeft, in een poging andere vlaggenschepen in de verschillende prijssegmenten te verslaan.

De nieuwe OnePlus 9 Pro mikt duidelijk op de beste concurrentie met functies die hopen te voldoen aan de behoeften van de meest veeleisende gebruiker.

OnePlus 9 Pro-prijs in India: Rs 64.999 voor 8GB / 128GB | Rs 69.999 voor 12 GB / 256 GB

Specificaties OnePlus 9 Pro: 6,7 inch AMOLED-scherm met 1440 x 3216p bij 525 ppi en slimme vernieuwingsfrequentie van 120 Hz | Qualcomm Snapdragon 888 met opties van 8/128 GB en 12/256 GB | 48 MP hoofdcamera + 50 MP ultrabreed + 8 MP telefoto en 2 MP zwart-wit + 16 MP camera aan de voorkant | 8K video-opname met 30 fps | 4500 mAh-batterij met Warp Charge 65T (10V / 6.5A) Warp Charge 50 Wireless | OxygenOS gebaseerd op Android 11 | 197 g

OnePlus 9 Pro: wat is goed?
De OnePlus 9 Pro lijkt in eerste instantie op een OnePlus-telefoon. De ontwerptaal is helemaal niet veranderd, ondanks het nieuwe prominente quad-camerablok. Dat is een statement op zich, geaccentueerd door de Hasselblad-branding eronder. De recensie-eenheid die we kregen, kwam in de Morning Mist-kleur, wat erg interessant is – bijna een metalen afwerking die aan één kant van de telefoon een mistig uiterlijk geeft. Ja, de telefoon heeft een ontwerp waardoor hij opvalt.

Eigenlijk kon ik niet anders dan denken dat de metallic afwerking van de Morning Mist langzaam het grondgebied van Samsung binnentreedt met zijn ultra-luxe uiterlijk. Maar dit is een OnePlus-telefoon helemaal met de unieke meldingsschakelaar die nog steeds een prominente plaats aan de zijkant krijgt.

Een blik op het achterpaneel van de OnePlus 9 Pro. Krediet: Nandagopal Rajan / Indian Express
OnePlus heeft veel gewerkt aan het display van de OnePlus 9-serie. De OnePlus 9 Pro biedt veel op het gebied van display. Dit is een telefoon die de vernieuwingsfrequentie kan aanpassen van 1 Hz tot 120 Hz, afhankelijk van wat u doet. Dit is ook praktisch, aangezien je de 120Hz nauwelijks nodig hebt en een 1Hz voldoende is als je naar iets statisch kijkt. De telefoon werkt erg goed in heldere omgevingen en zelfs onder de uitzonderlijk zonnige maarthemel van dit jaar zou ik het kunnen redden met slechts de helft van de helderheid.

Er is meer aan deze vertoning. OnePlus heeft een Hyper Touch toegevoegd om gamers een veel snellere responstijd te bieden. En bij het verbluffende scherm hoort audio die luid en scherp is, goed genoeg om zowel van films te genieten als om succesvol te gamen.

De OnePlus 9 Pro krijgt een display met een adaptieve verversingssnelheid en hogere aanraakbemonstering. (Het krediet: Nandagopal Rajan / Indian Express )
Dankzij de nieuwste Snapdragon 888 5G van Qualcomm is de verwerkingskracht de beste die je kunt krijgen in Android-telefoons. De telefoon kan duidelijk alles aan. Ik merkte een beetje verwarming op na ongeveer 30 seconden 8K-opname, maar dat is begrijpelijk. Voor topgames, waarbij je een vernieuwingsfrequentie van 120 Hz gebruikt en de CPU en GPU tot het uiterste drijft, heeft OnePlus de CoolPlay-functie toegevoegd die de apparaattemperaturen laag houdt. Dus al mijn inspanningen om de auto weer op de weg te krijgen in een vrij lange en zeer onsuccesvolle sessie van Hashiriya hadden niet veel invloed op de telefoon.

De telefoon draait op de Qualcomm Snapdragon 888-processor. Krediet: Nandagopal Rajan / Indian Express
Maar het verkoopargument van de OnePlus 9 Pro voor mij is duidelijk de Hasselblad-camera. Nu gebruikt OnePlus alleen software-knowhow van Hasselblad om wat altijd een fatsoenlijke camera is geweest, te verbeteren. Voor mij is de grootste impact van deze unison dat OnePlus niet langer een Android-camera is met de verbeterde kleurweergave van Hasselblad. De resultaten zijn nu natuurlijker, meer iPhone-achtig.

Bekijk de volledige onbewerkte cameramonsters op Flickr door op de onderstaande afbeelding te klikken

OnePlus 9 Pro //embedr.flickr.com/assets/client-code.js

Ik heb dit nog niet eerder voor een andere Android-camera kunnen zeggen, waar kleuren altijd naar voren zijn gekomen en er beter uitzien dan in het echte leven. De monolens is ook om voor te sterven en geeft fotografen een geweldig hulpmiddel om zichzelf uit te drukken, zonder de afleiding van kleur. Dit is ook de scherpste ultrabrede camera die ik heb gebruikt met een 50MP-sensor en is dus verstoken van de ruis die je normaal gesproken met deze camera’s gewend bent. De macrocamera werkt zoals geadverteerd.

oneplus 9 pro, oneplus 9 pro review, oneplus 9 pro camera, oneplus 9 pro prestaties, oneplus 9 pro specificaties, oneplus 9 pro specificaties, oneplus 9 pro prijs, oneplus 9 pro foto’s, oneplus 9 pro mobile review, oneplus 9 pro prijs in India, OnePlus 9 Pro-batterij, OnePlus 9 Pro prestatiebeoordeling, OnePlus 9 Pro specs beoordeling, OnePlus 9 Pro-functies, OnePlus 9 Pro-beoordeling, OnePlus 9 Pro mobiele beoordeling Opname bij weinig licht gemaakt met OnePlus 9 Pro. (Bron afbeelding: Nandagaopal Rajan / Indian Express)
Een blik op de zwart-witfoto gemaakt met de OnePlus 9 Pro-smartphone. (Bron afbeelding: Nandagaopal Rajan / Indian Express)
Nog een zwart-witfoto van OnePlus 9 Pro. (Bron afbeelding: Nandagaopal Rajan / Indian Express)
Cameravoorbeeld van OnePlus 9 Pro. (Bron afbeelding: Nandagaopal Rajan / Indian Express)
OnePlus 9 Pro slaagde erin om een ​​indrukwekkende macro-opname te maken. (Bron afbeelding: Nandagaopal Rajan / Indian Express)
Nog een macro-opname met een goede kleurweergave, helderheid en details. (Bron afbeelding: Nandagaopal Rajan / Indian Express)
Nog een reden waarom deze telefoon veel cameraliefhebbers zal enthousiasmeren, zijn de videomogelijkheden. Deze camera kan 4K doen met 120 fps en 8K met 30 fps. Samen met de betere fotocamera, komt de OnePlus 9 Pro nu op als een optie voor diegenen die meer uit hun telefooncamera willen halen, zelfs voor professionele doeleinden. Maar er zijn hier enkele kanttekeningen.

De OnePlus 9 Pro ondersteunt draadloos opladen. Krediet: Nandagopal Rajan / Indian Express
Dan is er draadloos opladen. Ik herinner me dat ik OnePlus-oprichter Pete Lau een paar jaar geleden vroeg over draadloos opladen. Hij vertelde me dat de tijd daarvoor zal komen als het net zo snel gaat als opladen via een kabel, niet zo langzaam als toen. En trouw aan zijn woord, de Warp Charge 50 draadloze oplader, die te koop is voor de OnePlus 9-serie, laadt de 4500 mAh-batterij van de OnePlus 9 Pro in ongeveer 45 minuten op. Dit zou het pijnpunt rond draadloos opladen voor eens en voor altijd kunnen beëindigen.

OnePlus 9 Pro: wat is er niet zo goed?
Zoals de afgelopen tijd het geval was met vlaggenschepen, wedijvert de OnePlus 9 Pro op de erfenis van eerdere toestellen van het bedrijf. Dus deze telefoon raakt niet echt iets uit de marge wat betreft functies. Alles is geweldig, niets is verbluffend.

OnePlus 9 Pro wordt geleverd met ondersteuning voor snel opladen van 65 W. Krediet: Nandagopal Rajan / Indian Express
De camera is de beste eigenschap van deze telefoon, maar hij heeft wat ruwe randen. De lenzen springen bijvoorbeeld van de ene naar de andere, vooral als je van dichtbij op een onderwerp klikt. Op video is er dan geen zoom beschikbaar als je 4K gebruikt met 120 fps en 8K met 30 fps, wat een beetje vreemd is.

Maar dat is het zowat als het gaat om problemen die ik in de eerste week van gebruik zou kunnen opmerken.

OnePlus 9 Pro: moet u kopen?
Ik raad deze telefoon ten zeerste aan voor degenen met eerdere versies van OnePlus-smartphones van vóór 2020. Deze gebruikers zullen een grote sprong in ervaring en functies merken, vooral met de camera en het scherm. Dit is ook een goede optie voor mensen die naar een eersteklas Android-telefoon kijken, maar niet zo veel willen uitgeven. Ook degenen die een telefoon gebruiken voor serieus fotografie- en videowerk, kunnen dit beschouwen als een goede optie die natuurlijke resultaten biedt. Dan hebben gamers een nieuwe telefoon die ook andere dingen heel goed doet.

Over het algemeen heeft de OnePlus 9 Pro veel te bieden. Dit is een van de beste Android-vlaggenschepen van dit moment en eerlijk gezegd is er niet veel om uit te kiezen in de prijsklasse waarin de OnePlus 9 Pro zich bevindt.